Kiedy informacje przekazywane między agentami ekonomicznymi są złożone, a stopień rozumienia ich – niepewny, „szum” w informacji niekoniecznie oznacza złe wieści. W artykule zbadano prostą grę w perswazję między nadawcą a odbiorcą, w której efektywna komunikacja zależy nie tylko od wysiłków nadawcy, ale również od złożoności świata i kompetencji odbiorcy. W tym modelu równowaga optymalna z punktu widzenia nadawcy maksymalizuje ilość szumu w komunikacji. Odbiorca staje się ofiarą „przekleństwa kompetencji” – typ odbiorcy lepiej radzącego sobie ze złożonym przekazem może uzyskać mniej informacji i niższą wypłatę niż odbiorca o niższych kompetencjach komunikacyjnych.
REFERENCJE(30)
1.
Alonso R., Câmara O. [2014], Persuading skeptics and reaffirming believers, USC Marshall School of Business Research Paper Series, University of Southern California Marshall School of Business.
European Court of Justice [2017], Judgement of the Court of 20 September 2017, Ruxandra Paula Andriciuc and others v Banca Românească SA., C-186/16, EU:C:2017:703.
Grossman S. J. [1981], The Informational Role of Warranties and Private Disclosure about Product Quality, The Journal of Law and Economics, 24 (3): 461–483.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.